- O fakulte
- Vedenie fakulty
- Akademický senát
- Vedecká rada
- Poradné orgány dekanky
- Dekanát fakulty
- Špecializované pracoviská
- Poskytovanie informácií
- Výročné správy FPV UMB
- Úradná doska
- Študentský parlament
- Etická komisia UMB
- Akreditácia
- Občianske združenie Príroda
- Fotogaléria
- Aktivita doc. RNDr. Ingrid Turisovej, PhD., z KBaE FPV UMB 2020
- Úspech študentov Katedry geografie a geológie FPV UMB
- Rozhovor s doc. Ing. Petrom Urbanom, PhD., v Krásach Slovenska
- Európska noc výskumníkov 2020
- Deň otvorených dverí na FPV UMB 2020
- Týždeň vedy a techniky 2020
- Stretnutie členov komisie životného prostredia na FPV UMB 2020
- Klub učiteľov informatiky na KI FPV UMB 2020
- Girl`s Day na katedre informatiky FPV UMB 2020
- Katedra biológie a ekológie "v boji" s inváznymi druhmi rastlín 2020
- Dišputy banskobystrických itečkárov 2020
- Krúžok programovania 2020/21
- Veľká narodeninová jazda Fun Rádia 2020
- Darovanie ochranných štítov 2020
- Denný IT tábor 2020
- Publikácie KBiaE FPV UMB
- Prednáška so študentmi gymnázia V. Paulinyho - Tótha v Martine 2020
- Darovanie ochranných štítov NsP v Brezne 2020
- Darovanie ochranných štítov SÚSCCH a.s., a DFNsP 2020
- Prístrojová technika Real Time PCR 2020
- IT workshopy - Gymnázium Františka Švantnera Nová Baňa 2020
- Univerzity iv rebríčku UniRank 2020
- Geografické utorky na KGeaG FPV UMB február 2020
- Spolupráca FPV UMB a ZŠ J. G. Tajovského v Podlaviciach 2020
- Deň otvorených dverí na FPV UMB 2020
- Výjazd na Strednú športovú školu Trenčín 2020
- Ako pomohli eurofondy môjmu regiónu a mestu za rok 2019
- Klub učiteľov informatiky na KI FPV UMB 2020
- Kam na vysokú RoadShow 2020
- Výjazd na Bilingválne gymnázium Žilina 2020
- Krajské kolo chemickej olympiády kategórie A 2020
- Olympiády na katedrách FPV UMB január 2020
- Klubu mladých chemikov Homo Chemicus 2020
- Slávnostný ceremoniál pomenovania posluchárne
- Srdce na dlani 2019
- Univerzitný punč 2019
- Stredná odborná škola informačných technológií 2019
- Evanjelická spojená škola Martin 2019
- Gymnázium Mateja Hrebendu Hnúšťa 2019
- Vedecké kolokviá a študentská vedecká konferencia 2019
- Gymnázium V. Paulinyho - Tótha Martin 2019
- Gymnázium J. M. Hurbana Čadca 2019
- Medzinárodný workshop o intuitionistických fuzzy množinách 2019
- Gymnázium Liptovský Hrádok 2019
- Výskum a ochrana cicavcov na Slovensku 2019
- GIS DAY 2019
- Deň otvorených dverí na FPV UMB 2019
- Týždeň vedy a techniky 2019
- Súkromné gymnázium Železiarne Podbrezová 2019
- GAUDEAMUS Nitra 2019
- Vytvorili sme Stredoslovenské centrum vedy a vzdelávania SAV a UMB 2019
- Súkromná SOŠ Žiar nad Hronom 2019
- Prednáška "Geografia moderne" 2019
- Odborná prednáška Mgr. Richarda Hampla 2019
- Súťaž CTU Open na FPV UMB
- 35. ročník Medzinárodnej vedeckej konferencie 2019
- 10. Stredoeurópska dipterologická konferencia 2019
- Októbrová škola chémie 2019
- Vedecké kolokvium "HPC na Slovensku a v Európe" 2019
- Európska noc výskumníkov 2019
- Európsky veľtrh pomaturitného a celoživotného vzdelávania 2019
- 42. ročník Letnej školy chemikov vo Zvolene 2019
- 19. ročník súťaže e-Learning 2019
- Medzinárodný workshop 2019
- Športový deň dekanky FPV UMB 2019
- Workshop a prednáška pre stredoškolákov 2019
- DID INFO 2019
- Gymnázium Brezno 2019
- Inovačný workshop 2019
- Prednášky prof. RNDr. Pavla Korca, CSc. 2019
- Deň otvorených dverí FPV UMB 2019
- Univerzitný punč 2018
- Dni Andreja Kmeťa 2018
- Týždeň vedy a techniky 2018
- Akadémia Vapac 2018
- Gaudeamus Nitra 2018
- Deň otvorených dverí FPV UMB 2018
- Noc výskumníkov 2018
- Gymnázium Antona Bernoláka v Námestove 2018
- Športový deň dekanky FPV UMB 2018
- Študentská obývačka FPV UMB 2018
- Deň otvorených dverí 2018
- Gymnázium Brezno 2018
- Popoludnie s Ing. Romanom Kiššom
- Celoštátna vedecká konferencia 2017
- Zo školy na zimák 2017
- Deň otvorených dverí 08.11.2017
- Akademická obec 2017
- Slávnostné otvorenie Centra geoinformatiky 2017
- Noc výskumníkov 2017
- Extrapolácie 2017
- Športový deň dekanky FPV UMB 2017
- Návšteva z Čínskej poľnohospodárskej univerzity v Pekingu
- Medzinárodná vedecká konferencia EME 2017
- DidInfo & DidactIG 2017
- Konferencia "Školská geografia - súčasnosť a perspektívy" 2017
- Deň otvorených dverí FPV UMB (10-11/02/2017)
- Noc výskumníkov 2016
- Promócie absolventov 2016
- Geografická olympiáda (kat. E) 2016
- Olympiáda v informatike 2016
- Fyzikálna olympiáda 2016
- Chemická olympiáda 2016
- 20. výročie vzniku FPV UMB
- Akademický deň FPV UMB 2015
- Noc výskumníkov 2015
- Virtuálna prehliadka FPV UMB
- ZAMESTNANCI
- Katedry
- Katedra biológie a ekológie
- 60 rokov katedry
- Zamestnanci katedry
- Doktorandi
- Oznamy
- Štúdium
- Veda a výskum
- Časopis Quaestiones rerum naturalium
- Časopis Matthias Belivs Univ. Proc.
- Konferencie
- VOCS 2019
- 10. Stredoeurópska dipterologická konferencia
- The 10th Central European Dipterological Conference
- Manažment ekosystémov
- Roubalove dni 2017
- VOCS 2017
- Veľká trojka
- 8. Stredoeurópska dipterologická konferencia
- The 8th Central European Dipterological Conference
- Vysokoškolské vzdelávanie učiteľov biológie
- (Ako) Učiť ochranu prírody na vysokých školách?
- Ekologické popoludnia
- Projekty a granty
- Publikácie
- Katedra fyziky
- Katedra geografie a geológie
- Zamestnanci katedry
- Doktorandi
- Štúdium
- Učiteľstvo geografie
- Geografia
- Geológia
- Záverečné práce
- Štátne skúšky
- ŠP Učiteľstvo geografie - bakalársky stupeň
- ŠP Učiteľstvo geografie - magisterský stupeň
- ŠP Didaktika geografie - doktorandský stupeň
- ŠP Geografia - bakalársky stupeň
- ŠP Geografia a rozvoj regiónov - magisterský stupeň
- ŠP Aplikovaná geológia - bakalársky stupeň
- ŠP Aplikovaná geológia - magisterský stupeň
- ŠP Geochémia - doktorandský stupeň
- NOVÝ ŠP - Geopotenciál regiónov
- Uchádzači
- Veda a výskum
- Centrum geoinformatiky a digitálnych technológií
- Zahraničná spolupráca
- Erasmus
- Terénne cvičenia
- Fotogaléria
- Prezentácia katedry
- Študentský geografický spolok
- Prví čestní členovia
- Fotografická súťaž
- Poďte s nami
- ...na prednášky
- Irán, krajina kde národným pokladom sú ľudia
- V krajine Hobita
- Grécka Odysea
- Od ľadovcov k veľrybám
- Togo, perla západnej Afriky
- Župné voľby 2017 z pohľadu volebnej geografie
- IRÁN, krajina kde národným pokladom sú ľudia
- Erasmus+ napríklad aj po Rumunsky a Estónsky
- Južným Balkánom
- Island, krajina ohňa a ľadu
- Ultratrail - intenzívne poznávanie krajiny
- Ako vznikol Slovenský štát
- Erasmus+ po slovinsky
- Maldivy
- O Thajsku na Mikuláša
- Vybuchujúce sopky ako turistický cieľ!?
- Poloniny - o pralesoch, ovocí a maringotkách
- Nový Zéland
- Čriepky z Tuniska
- ...darovať krv
- ...na Noc výskumníkov
- ...na ples
- ... zbierať vrchnáky z PET fliaš
- ... pomôcť životnému prostrediu
- Zaujalo nás
- Študentom
- Váš názor nás zaujíma!
- Stredoslovenská pobočka SGS
- Alumni klub
- Geografická revue
- Absolventi
- Katedrová knižnica
- Katedra chémie
- Zamestnanci katedry
- Oznamy
- Štúdium
- Veda a výskum
- Acta Universitatis Matthiae Belii
- Čiastková knižnica katedry
- Fotogaléria
- Laboratóriá KCH
- Deň otvorených dverí na Katedre chémie (12/11/2014)
- Konferencia "Advances in Computational Spectroscopy" COST CODECS 2014
- Prijatie prof. Kurucza u prezidenta SR pri príležitosti 10. výročia oslobodenia Kuvajtu spod irackej okupácie
- Terénne cvičenie študentov prvého ročníka Forénznej a kriminalistickej chémie
- Chemický guláš 2017
- Výber z kryštálov pripravených doc. Gregáňom
- Sme aj na Facebooku
- Homo Chemicus
- OKTeT
- Pre občanov a podnikateľov
- Kariéra
- Katedra informatiky
- Zamestnanci katedry
- Aktuálne oznamy katedry
- Uchádzači
- Pre študentov
- Veda a výskum
- Konferencia "DidInfo"
- Úspechy našich študentov
- Spolupráca s firmami
- Vybavenie katedry
- Workshopy pre ZŠ a SŠ
- Krúžky organizované KI UMB pre žiakov ZŠ a SŠ
- Klub učiteľov informatiky
- Katedra matematiky
- O katedre
- Zamestnanci katedry
- Doktorandi
- Štúdium
- Oznamy
- Veda a výskum
- Mgr. Lukáš Lafférs, PhD. víťazom v súťaži Economicus – Cena Nadácie VÚB
- Špičkový tím - Matematika a štatistika
- Konferencie organizované katedrou
- Semináre
- Projekty a granty
- Projekty a granty - archív
- Rigorózne skúšky, habilitácie, inaugurácie
- Časopis Acta Univ. M. Belii Ser. Math.
- Databázy
- Knižnica katedry
- Publikácie
- Aktivity
- Nájdete nás na Facebooku
- Katedra techniky a technológií
- Katedra životného prostredia
- Katedra biológie a ekológie
- Štúdium
- Opatrenia FPV UMB v súvislosti so šírením ochorenia COVID-19
- Oddelenie pre pedagogickú činnosť
- Pre uchádzačov o štúdium
- Chcem študovať na FPV UMB
- Podmienky prijatia na štúdia v roku 2021/2022
- Prihláška na VŠ štúdium
- Naše úspechy
- Často kladené otázky UMB
- Kontakt pre uchádzačov
- Pre študentov
- Akreditované študijné programy
- Doktorandské štúdium
- Rozširujúce štúdium
- Rigorózne konanie
- Kontinuálne vzdelávanie
- Štipendiá
- Školné a poplatky spojené so štúdiom
- Veda a výskum
- Medzinárodné vzťahy
- Rozvoj
- Kontakt


ŠP Učiteľstvo geografie - magisterský stupeň
Podmienky prijatia záverečnej práce na obhajobu sú stanovené podľa platného Študijného poriadku UMB v Banskej Bystrici a platnej smernice o záverečných a rigoróznych prácach na UMB.
Organizácia záverečnej skúšky vychádza z kvalitného zvládnutia spracovania diplomovej práce. Konzultácie s vedúcim práce, ako aj konzultácie s ostatnými odborníkmi na danú tému, podporujú kvalitu a opodstatnenosť vybranej témy. Záverečné práce majú didakticko-aplikačný charakter a sú orientované predovšetkým na témy: analýza vybraných foriem a metód vo vyučovaní geografie a návrh nových (tvorba elektronických učebníc, pracovných listov, vychádzky, exkurzie, pokusy, did. hry, 3D modelovanie a i.), didaktická aplikácia analýzy vybraných javov v modelovom území (fyzickogeografické, humánnogeografické javy, ochrana prírody, TUR a i.). Rozsah záverečnej práce závisí od jej zamerania a cieľa. Primeraný rozsah diplomovej práce je 50-70 strán textu, čo je (pri veľkosti písma 12 bodov a riadkovaní 1,5) cca 90 000 – 126 000 znakov. Priebeh obhajoby:
-
power-pointová prezentácia v časovej dotácii 10 min. Počas nej musí autor práce stručne, zrozumiteľne a odborne vysvetliť tému práce, jej cieľ, metódy a najmä splnenie cieľa. V závere prezentácie zdôrazní predpokladaný prínos pre prípadný teoretický rozvoj alebo využiteľnosť v praxi.
-
študent/ka má pri obhajobe práce preukázať najmä základy zvládnutia vedeckej práce a v závere po prečítaní posudkov vedieť odpovedať na vopred zadané otázky z posudkov, otázky ďalších členov komisie súvisiace s témou práce,
-
komisia pre obhajoby bakalárskej práce hodnotí najmä vedomosti študijného odboru, úroveň spracovania bakalárskej práce podľa hodnotiacich kritérií a spôsobilosti študenta argumentovať a metodicky uplatňovať poznatky v pragmatických súvislostiach.
Obhajoba diplomovej práce prebieha formou kolokviálnej skúšky. Diplomová práca má preukázať kvality podľa stanovených kritérií. Študent/ka na obhajobe diplomovej práce má preukázať: spôsobilosti riešiť konkrétne zadania predmetu na základe vedomosti študijného odboru, hodnotí sa úroveň spracovania diplomovej práce podľa hodnotiacich kritérií a spôsobilosti študenta argumentovať a metodicky uplatňovať poznatky v teoretických a metodologických súvislostiach. Pri hodnotení spracovania diplomovej práce sa hodnotí úroveň spracovania diplomovej práce po formálnej stránke, aktuálnosť jej témy vrátane zdôvodnenia výberu témy vzhľadom na spoločenský význam skúmanej problematiky. Hodnotí sa výber dostatočného počtu relevantných literárnych zdrojov knižného i časopiseckého charakteru, ich usporiadanie do súvislého celku a vlastná kritická diskusia k prezentovaným teoretickým konceptom, nakoľko autor diplomovej práce má preukázať požadovanú úroveň spracovania teoretickej časti práce. Diplomová práca má didakticko-aplikačný charakter. Významnú úlohu pri hodnotení diplomovej práce zohráva hodnotenie úrovne spracovania empirickej časti práce, v ktorej autor preukáže schopnosť nastoliť výskumný problém, formulovať hypotézy, overiť ich a výsledky správne interpretovať použitím metód kvantitatívno-kvalitatívnej analýzy. Vedúci, ako aj oponent, diplomovej práce zhodnotí vo svojom vyjadrení prínos a využiteľnosť diplomovej práce, prípadne uvedenie odporúčania pre autora práce. Vo svojom posudku má ako vedúci tak aj oponent práce možnosť uviesť otázky pre autora, na ktoré musí byť autor schopný odpovedať na obhajobe diplomovej práce a to na požadovanej úrovni tak, aby diplomovú prácu úspešne obhájil.