- O fakulte
- Vedenie fakulty
- Akademický senát
- Vedecká rada
- Poradné orgány dekanky
- Dekanát fakulty
- Špecializované pracoviská
- Poskytovanie informácií
- Výročné správy FPV UMB
- Úradná doska
- Študentský parlament
- Etická komisia UMB
- Akreditácia
- Občianske združenie Príroda
- Fotogaléria
- Aktivita doc. RNDr. Ingrid Turisovej, PhD., z KBaE FPV UMB 2020
- Úspech študentov Katedry geografie a geológie FPV UMB
- Rozhovor s doc. Ing. Petrom Urbanom, PhD., v Krásach Slovenska
- Európska noc výskumníkov 2020
- Deň otvorených dverí na FPV UMB 2020
- Týždeň vedy a techniky 2020
- Stretnutie členov komisie životného prostredia na FPV UMB 2020
- Klub učiteľov informatiky na KI FPV UMB 2020
- Girl`s Day na katedre informatiky FPV UMB 2020
- Katedra biológie a ekológie "v boji" s inváznymi druhmi rastlín 2020
- Dišputy banskobystrických itečkárov 2020
- Krúžok programovania 2020/21
- Veľká narodeninová jazda Fun Rádia 2020
- Darovanie ochranných štítov 2020
- Denný IT tábor 2020
- Publikácie KBiaE FPV UMB
- Prednáška so študentmi gymnázia V. Paulinyho - Tótha v Martine 2020
- Darovanie ochranných štítov NsP v Brezne 2020
- Darovanie ochranných štítov SÚSCCH a.s., a DFNsP 2020
- Prístrojová technika Real Time PCR 2020
- IT workshopy - Gymnázium Františka Švantnera Nová Baňa 2020
- Univerzity iv rebríčku UniRank 2020
- Geografické utorky na KGeaG FPV UMB február 2020
- Spolupráca FPV UMB a ZŠ J. G. Tajovského v Podlaviciach 2020
- Deň otvorených dverí na FPV UMB 2020
- Výjazd na Strednú športovú školu Trenčín 2020
- Ako pomohli eurofondy môjmu regiónu a mestu za rok 2019
- Klub učiteľov informatiky na KI FPV UMB 2020
- Kam na vysokú RoadShow 2020
- Výjazd na Bilingválne gymnázium Žilina 2020
- Krajské kolo chemickej olympiády kategórie A 2020
- Olympiády na katedrách FPV UMB január 2020
- Klubu mladých chemikov Homo Chemicus 2020
- Slávnostný ceremoniál pomenovania posluchárne
- Srdce na dlani 2019
- Univerzitný punč 2019
- Stredná odborná škola informačných technológií 2019
- Evanjelická spojená škola Martin 2019
- Gymnázium Mateja Hrebendu Hnúšťa 2019
- Vedecké kolokviá a študentská vedecká konferencia 2019
- Gymnázium V. Paulinyho - Tótha Martin 2019
- Gymnázium J. M. Hurbana Čadca 2019
- Medzinárodný workshop o intuitionistických fuzzy množinách 2019
- Gymnázium Liptovský Hrádok 2019
- Výskum a ochrana cicavcov na Slovensku 2019
- GIS DAY 2019
- Deň otvorených dverí na FPV UMB 2019
- Týždeň vedy a techniky 2019
- Súkromné gymnázium Železiarne Podbrezová 2019
- GAUDEAMUS Nitra 2019
- Vytvorili sme Stredoslovenské centrum vedy a vzdelávania SAV a UMB 2019
- Súkromná SOŠ Žiar nad Hronom 2019
- Prednáška "Geografia moderne" 2019
- Odborná prednáška Mgr. Richarda Hampla 2019
- Súťaž CTU Open na FPV UMB
- 35. ročník Medzinárodnej vedeckej konferencie 2019
- 10. Stredoeurópska dipterologická konferencia 2019
- Októbrová škola chémie 2019
- Vedecké kolokvium "HPC na Slovensku a v Európe" 2019
- Európska noc výskumníkov 2019
- Európsky veľtrh pomaturitného a celoživotného vzdelávania 2019
- 42. ročník Letnej školy chemikov vo Zvolene 2019
- 19. ročník súťaže e-Learning 2019
- Medzinárodný workshop 2019
- Športový deň dekanky FPV UMB 2019
- Workshop a prednáška pre stredoškolákov 2019
- DID INFO 2019
- Gymnázium Brezno 2019
- Inovačný workshop 2019
- Prednášky prof. RNDr. Pavla Korca, CSc. 2019
- Deň otvorených dverí FPV UMB 2019
- Univerzitný punč 2018
- Dni Andreja Kmeťa 2018
- Týždeň vedy a techniky 2018
- Akadémia Vapac 2018
- Gaudeamus Nitra 2018
- Deň otvorených dverí FPV UMB 2018
- Noc výskumníkov 2018
- Gymnázium Antona Bernoláka v Námestove 2018
- Športový deň dekanky FPV UMB 2018
- Študentská obývačka FPV UMB 2018
- Deň otvorených dverí 2018
- Gymnázium Brezno 2018
- Popoludnie s Ing. Romanom Kiššom
- Celoštátna vedecká konferencia 2017
- Zo školy na zimák 2017
- Deň otvorených dverí 08.11.2017
- Akademická obec 2017
- Slávnostné otvorenie Centra geoinformatiky 2017
- Noc výskumníkov 2017
- Extrapolácie 2017
- Športový deň dekanky FPV UMB 2017
- Návšteva z Čínskej poľnohospodárskej univerzity v Pekingu
- Medzinárodná vedecká konferencia EME 2017
- DidInfo & DidactIG 2017
- Konferencia "Školská geografia - súčasnosť a perspektívy" 2017
- Deň otvorených dverí FPV UMB (10-11/02/2017)
- Noc výskumníkov 2016
- Promócie absolventov 2016
- Geografická olympiáda (kat. E) 2016
- Olympiáda v informatike 2016
- Fyzikálna olympiáda 2016
- Chemická olympiáda 2016
- 20. výročie vzniku FPV UMB
- Akademický deň FPV UMB 2015
- Noc výskumníkov 2015
- Virtuálna prehliadka FPV UMB
- ZAMESTNANCI
- Katedry
- Katedra biológie a ekológie
- 60 rokov katedry
- Zamestnanci katedry
- Doktorandi
- Oznamy
- Štúdium
- Veda a výskum
- Časopis Quaestiones rerum naturalium
- Časopis Matthias Belivs Univ. Proc.
- Konferencie
- VOCS 2019
- 10. Stredoeurópska dipterologická konferencia
- The 10th Central European Dipterological Conference
- Manažment ekosystémov
- Roubalove dni 2017
- VOCS 2017
- Veľká trojka
- 8. Stredoeurópska dipterologická konferencia
- The 8th Central European Dipterological Conference
- Vysokoškolské vzdelávanie učiteľov biológie
- (Ako) Učiť ochranu prírody na vysokých školách?
- Ekologické popoludnia
- Projekty a granty
- Publikácie
- Katedra fyziky
- Katedra geografie a geológie
- Zamestnanci katedry
- Doktorandi
- Štúdium
- Učiteľstvo geografie
- Geografia
- Geológia
- Záverečné práce
- Štátne skúšky
- ŠP Učiteľstvo geografie - bakalársky stupeň
- ŠP Učiteľstvo geografie - magisterský stupeň
- ŠP Didaktika geografie - doktorandský stupeň
- ŠP Geografia - bakalársky stupeň
- ŠP Geografia a rozvoj regiónov - magisterský stupeň
- ŠP Aplikovaná geológia - bakalársky stupeň
- ŠP Aplikovaná geológia - magisterský stupeň
- ŠP Geochémia - doktorandský stupeň
- NOVÝ ŠP - Geopotenciál regiónov
- Uchádzači
- Veda a výskum
- Centrum geoinformatiky a digitálnych technológií
- Zahraničná spolupráca
- Erasmus
- Terénne cvičenia
- Fotogaléria
- Prezentácia katedry
- Študentský geografický spolok
- Prví čestní členovia
- Fotografická súťaž
- Poďte s nami
- ...na prednášky
- Irán, krajina kde národným pokladom sú ľudia
- V krajine Hobita
- Grécka Odysea
- Od ľadovcov k veľrybám
- Togo, perla západnej Afriky
- Župné voľby 2017 z pohľadu volebnej geografie
- IRÁN, krajina kde národným pokladom sú ľudia
- Erasmus+ napríklad aj po Rumunsky a Estónsky
- Južným Balkánom
- Island, krajina ohňa a ľadu
- Ultratrail - intenzívne poznávanie krajiny
- Ako vznikol Slovenský štát
- Erasmus+ po slovinsky
- Maldivy
- O Thajsku na Mikuláša
- Vybuchujúce sopky ako turistický cieľ!?
- Poloniny - o pralesoch, ovocí a maringotkách
- Nový Zéland
- Čriepky z Tuniska
- ...darovať krv
- ...na Noc výskumníkov
- ...na ples
- ... zbierať vrchnáky z PET fliaš
- ... pomôcť životnému prostrediu
- Zaujalo nás
- Študentom
- Váš názor nás zaujíma!
- Stredoslovenská pobočka SGS
- Alumni klub
- Geografická revue
- Absolventi
- Katedrová knižnica
- Katedra chémie
- Zamestnanci katedry
- Oznamy
- Štúdium
- Veda a výskum
- Acta Universitatis Matthiae Belii
- Čiastková knižnica katedry
- Fotogaléria
- Laboratóriá KCH
- Deň otvorených dverí na Katedre chémie (12/11/2014)
- Konferencia "Advances in Computational Spectroscopy" COST CODECS 2014
- Prijatie prof. Kurucza u prezidenta SR pri príležitosti 10. výročia oslobodenia Kuvajtu spod irackej okupácie
- Terénne cvičenie študentov prvého ročníka Forénznej a kriminalistickej chémie
- Chemický guláš 2017
- Výber z kryštálov pripravených doc. Gregáňom
- Sme aj na Facebooku
- Homo Chemicus
- OKTeT
- Pre občanov a podnikateľov
- Kariéra
- Katedra informatiky
- Zamestnanci katedry
- Aktuálne oznamy katedry
- Uchádzači
- Pre študentov
- Veda a výskum
- Konferencia "DidInfo"
- Úspechy našich študentov
- Spolupráca s firmami
- Vybavenie katedry
- Workshopy pre ZŠ a SŠ
- Krúžky organizované KI UMB pre žiakov ZŠ a SŠ
- Klub učiteľov informatiky
- Katedra matematiky
- O katedre
- Zamestnanci katedry
- Doktorandi
- Štúdium
- Oznamy
- Veda a výskum
- Mgr. Lukáš Lafférs, PhD. víťazom v súťaži Economicus – Cena Nadácie VÚB
- Špičkový tím - Matematika a štatistika
- Konferencie organizované katedrou
- Semináre
- Projekty a granty
- Projekty a granty - archív
- Rigorózne skúšky, habilitácie, inaugurácie
- Časopis Acta Univ. M. Belii Ser. Math.
- Databázy
- Knižnica katedry
- Publikácie
- Aktivity
- Nájdete nás na Facebooku
- Katedra techniky a technológií
- Katedra životného prostredia
- Katedra biológie a ekológie
- Štúdium
- Opatrenia FPV UMB v súvislosti so šírením ochorenia COVID-19
- Oddelenie pre pedagogickú činnosť
- Pre uchádzačov o štúdium
- Chcem študovať na FPV UMB
- Podmienky prijatia na štúdia v roku 2021/2022
- Prihláška na VŠ štúdium
- Naše úspechy
- Často kladené otázky UMB
- Kontakt pre uchádzačov
- Pre študentov
- Akreditované študijné programy
- Doktorandské štúdium
- Rozširujúce štúdium
- Rigorózne konanie
- Kontinuálne vzdelávanie
- Štipendiá
- Školné a poplatky spojené so štúdiom
- Veda a výskum
- Medzinárodné vzťahy
- Rozvoj
- Kontakt

Raganová Janka, doc., RNDr., PhD.
Kontakt
- Pracovisko:Katedra fyziky
- Funkcia:Vysokoškolská učiteľka, Študijný poradca
- Zaradenie:Docentka
Konzultačné hodiny
Profesijná charakteristika
Pedagogická činnosť
Mechanika
Mechanika v príkladoch
Didaktika fyziky 1, 2
Aktívne poznávanie vo fyzike
Didaktika riešenia fyzikálnych úloh
Dejiny fyziky
Základy fyzikálnych meraní
Vedecko-výskumná činnosť
Teória vyučovania fyziky - bádateľské metódy na ZŠ, využívanie digitálnych technológií vo vyučovaní fyziky, problémy integrovaného vyučovania prírodovedných predmetov, reštrukturalizácia prípravy učiteľov, neformálne fyzikálne vzdelávanie, popularizácia prírodných vied.
Profil na Research Gate
https://www.researchgate.net/profile/Janka_Raganova
Najvýznamnejšie riešené grantové projekty
2013 – 2016 |
Chain Reaction: A Sustainable approach to Inquiry Based Science Education. FP7 programme, No. 321278. |
2013 – 2016 |
HOPE – Horizons in Physics Education. Erasmus academic network č. 540130-LLP-1-2013-1-FR |
2008 – 2012 |
Inštitucionálna koordinátorka projektu STEPS TWO programu ERASMUS. |
2006 – 2009 |
Administrátorka projektu APVV č. LPP-0028-06 Brána vedy otvorená. |
2005 – 2007 |
Lokálny koordinátor projektu Computerised Laboratory in Science and Technology Teaching – part 2 programu Leonardo da Vinci II. |
2000 – 2004 |
Zástupca lokálneho koordinátora projektu SI 143008 Computerised Laboratory in Science and Technology Teaching programu Leonardo da Vinci II. |
1995 – 1998 |
Členka centrálneho koordinačného tímu projektu Tempus SJEP 09272 Science Teacher Training 2000. |
Vysokoškolské vzdelanie a ďalší akademický rast
2014 |
Habilitácia v odbore teória vyučovania fyziky na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. |
2006 |
Udelený titul PhD |
1996 – 2001
|
Doktorandské štúdium – Fakulta prírodných vied UMB v Banskej Bystrici |
1993 – 1995 |
Doplňujúce pedagogické štúdium na MFF UK v Bratislave |
1982 – 1988 |
Matematicko-fyzikálna fakulta UK v Bratislave |
Výber z publikačnej činnosti
RAGANOVÁ, J. – PIVARČI, T.: Rozvíjanie fyzikálneho poznania prostredníctvom podujatí neformálneho vzdelávania. In: Matematika – fyzika – informatika 26, No 3, 2017, p. 219-226. ISSN 1210-1761 (Print), ISSN 1805-7705 (On-line)
PIVARČI, T. – RAGANOVÁ, J.: Development of Life Skills through Physics Content. In: VALOVICOVA, L. – ONDRUSKA, J. (eds.): Didfyz 2016: From the Roots to Contemporary Education - Proceedings of the 20th International Conference. American Institute of Physics Conf. Proc., Volume 1804, 2017, p. 030007-1 – 030007-7. ISBN 978-0-7354-1472-3
SPODNIAKOVÁ PFEFFEROVÁ, M. – RAGANOVÁ, J. – HRUŠKA, M – HOLEC, S.: Theory versus practice at implementation of inquiry- based approaches into physics education. In: VALOVICOVA, L. – ONDRUSKA, J. (eds.): Didfyz 2016: From the Roots to Contemporary Education - Proceedings of the 20th International Conference. American Institute of Physics Conf. Proc., Volume 1804, 2017, p. 030008-1 – 030008-8. ISBN 978-0-7354-1472-3
HRUŠKA, M. – HOLEC, S. – SPODNIAKOVÁ PFEFFEROVÁ, M. – RAGANOVÁ, J.: Uplatňovanie integrovaného prístupu prostredníctvom relizácie aktivít bádateľského charakteru. In: Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní. Zborník abstraktov. Bratislava : APVV-14-0070 Prírodovedné kurikulum pre základnú školu, 2016, s. 34. ISBN 978-80-8082-954-4.
SPODNIAKOVÁ PFEFFEROVÁ, M. – HOLEC, S. – HRUŠKA, M. – RAGANOVÁ, J.: Možnosti využitia bádateľských aktivít vo výučbe prírodovedných predmetov. In: Inovácie a trendy v prírodovednom vzdelávaní. Zborník abstraktov. Bratislava : APVV-14-0070 Prírodovedné kurikulum pre základnú školu, 2016, s. 70. ISBN 978-80-8082-954-4.
RAGANOVÁ, J. – HOLEC, S. – HRUŠKA, M. – SPODNIAKOVÁ PFEFFEROVÁ, M.: Professional development of physics teachers in the frame of Chain Reaction project. In: HOPE annual forum 2016: Physics Teaching in Europe and HOPE in Perspective. Programme and Abstracts. Paris (France): Université Pierre et Marie Curie, 2016, s. 20. ISBN 978-2-9554388-2-4, EAN 9782955438824.
SPODNIAKOVÁ PFEFFEROVÁ, M. – HOLEC, S. – RAGANOVÁ, J. – HRUŠKA, M.: Cross Curricular Relationships in the Context of Inquiry-Based Science Education. In: KOSTOLÁNYOVÁ, K. (ed.): Information and Communication Technology in Education. Conference Proceedings. Ostrava : University of Ostrava, 2016, p. 141-148. ISBN 978-80-7464-850-2.
SPODNIAKOVÁ PFEFFEROVÁ, M. – HOLEC, S. – RAGANOVÁ, J. – HRUŠKA, M.: Cross-curricular aproaches in Inquiry-based science teaching. ICTE Journal, 2016, 5(3), p. 34-43. ISSN 1805-3726.
https://www.degruyter.com/view/j/ijicte.2016.5.issue-3/ijicte-2016-0011/ijicte-2016-0011.xml
SPODNIAKOVÁ PFEFFEROVÁ, M. – HOLEC, S. – HRUŠKA, M. – RAGANOVÁ, J.: Možnosti využitia bádateľských aktivít vo výučbe prírodovedných predmetov. In: Biológia ekológia, chémia. Časopis pre školy. Roč 20, č. 3 (2016), s. 14-18. ISSN 1338-1024.
SPODNIAKOVÁ PFEFFEROVÁ, Miriam – HOLEC, Stanislav – HRUŠKA, Martin – RAGANOVÁ, Janka: Stratégia rozvíjania bádateľsky orientovaného prírodovedného vzdelávania v projekte Chain Reaction. In: Džubinská, A. – Reiffers, M. (eds.): Prírodné vedy, vzdelávanie a spoločnosť. Zborník z medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie organizovanej v Prešove. Prešov : Slovenská fyzikálna spoločnosť. Katedra fyziky, matematiky a techniky, FHPV PU v Prešove, 2015, s. 210-215. ISBN 978-80-971450-4-0
HRUŠKA, Martin – HOLEC, Stanislav, RAGANOVÁ, Jana: Investigating properties of light in the frame of lower and upper secondary education. In: HSCI2013. Proceedings of the 10th International Conference on Hands-on Science. Education for Science and through Science. Košice : Pavol Jozef Šafárik University, 2013, s. 83-87.
RAGANOVÁ , Jana – HRUŠKA, Martin – BENIAČIKOVÁ, Mária – KRIŠKOVÁ, Katarína: Development of positive attitudes towards science at the children summer camp. In: HSCI2013. Proceedings of the 10th International Conference on Hands-on Science. Education for Science and through Science. Košice : Pavol Jozef Šafárik University, 2013, s. 193-197.
RAGANOVÁ, Jana – SPODNIAKOVÁ PFEFFEROVÁ, Miriam – HOLEC, Stanislav: Kam smeruje fyzikálne vzdelávanie, alebo problémy (nielen) slovenského fyzikálneho vzdelávania. In: Československý časopis pro fyziku, svazek 62, č. 5-6/2012, s. 312-315. ISSN 0009-0700
HOLEC, Stanislav – KMEŤOVÁ, Jarmila – SPODNIAKOVÁ PFEFFEROVÁ, Miriam –RAGANOVÁ, Jana – HRUŠKA, Martin: Testovanie prírodovednej gramotnosti PISA 2006. In: BAGALOVÁ, Ľ. – BIZIKOVÁ, Ľ. (eds): Rozvoj funkčnej gramotnosti v kontexte medzinárodných porovnávacích štúdií PISA a PIRLS. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie. 2. doplnené vydanie. Bratislava : Štátny pedagogický ústav Bratislava, 2011, s. 59-69. ISBN 978-80-8118-057-6
HRUŠKA, Martin – RAGANOVÁ, Jana:Investigations of life science processes with the use of computerised laboratory tools.In: International Conference ComLab 2007 – Computerised laboratory in sciene and technology education. Proceedings. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2007, s. 18. ISBN 978-961-253-009-9.
HOLEC, S. – SPODNIAKOVÁ PFEFFEROVÁ, M. – RAGANOVÁ, J. 2004. Computer Simulations in Mechanics at the Secondary School[Počítačové simulácie v mechanike strednej školy]. In: Informatics in Education, 2004, Vol. 3, No. 2, 229 – 238. ISSN 1648-5831.
HOLEC, S. – HRUŠKA, M. – RAGANOVÁ, J. 2004. Integrated Science through Computer-aided experiments [Integrovaná prírodoveda cez počítačom podporované experimenty]. In: Informatics in Education, 2004, Vol. 3, No. 2, 219 – 228. ISSN 1648-5831.
HOLEC, Stanislav et al. 2004. Integrovaná prírodoveda v experimentoch. Banská Bystrica: Fakulta prírodných vied UMB, 2004. 216 s. ISBN 80-8055-902-3 (podiel 34 %).
HOLEC, Stanislav et al. 2004. Integrovaná prírodoveda v experimentoch. Žiacke pracovné listy. Banská Bystrica: Fakulta prírodných vied UMB, 2004. 126 s. ISBN 80-8055-903-1 (podiel 19 %).
HRUŠKA, Martin – RAGANOVÁ, J. Bádateľské aktivity žiakov v prírodovednom vzdelávaní podporované informačnými a komunikačnými technológiami. In: ACTA DIDACTICA 6. Informačno-komunikačné technológie v prírodovednom vzdelávaní. Edícia Prírodovedec č. 122. Nitra : Fakulta prírodných vied Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre, 2003, s. 37 – 42. ISBN 80-8050-643-4
HOLEC, S. – HRUŠKA, M. – RAGANOVÁ, J. Computerised Laboratory in Science and Technology Teaching: The Course on Integrated Science in Experiments. [Počítačom podporované laboratórium v prírodovednom a technickom vzdelávaní: kurz Integrovaná prírodoveda v experimentoch.] In: MÉNDEZ-VILAS, A. (ed): Journal of Digital Contents, Vol. 1, Issue 1. Special issue on: Information society and education. Proceedings of the International Conference on Information and Communication Technologies in Education (ICTE2002). Badajoz, Spain : FORMATEX, 2003, s. 24 – 29. ISSN: 169-313X
HOLEC, S. – HRUŠKA, M. – RAGANOVÁ, J. Integration of ICT into learning activities within science education. In: MECHLOVÁ, Erika (ed): Information and Communication Technology in Education. Proceedings. Ostrava : University of Ostrava, 2003, s. 89 – 93. ISBN 80-7042-888-0
HOLEC, S. – HRUŠKA, M. – RAGANOVÁ, J. Computerised Laboratory: Integrated Science Through Experiments. [Počítačom podporované laboratórium: Integrovaná prírodoveda v experimentoch]. In: 8. mednarodna izobraževalna računalniška konferenca – MIRK 2003, 15. – 17. maj 2003, Piran. Ljubljana : Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport, 2003, s. 235 – 239. ISBN 961-234-455-8
RAGANOVÁ, Jana – BULLA, Martin: Interaktívne fyzikálne pomôcky ako prostriedok zvyšovania názornosti vo fyzikálnom vzdelávaní. In: Matematika - fyzika - informatika, 10, 2000/2001, č. 7, marec 2001, s. 417 - 425. ISSN - 1210-1761.
RAGANOVÁ, Jana – BULLA, Martin: Rozvíjanie fyzikálneho vzdelávania prostredníctvom interaktívnych výstav. In: Acta Universitatis Matthiae Belii FPV III/9. Fyzika. Banská Bystrica: Fakulta prírodných vied UMB, 1999, s. 100 - 109. ISBN 80-8055-296-7
HOLEC, Stanislav – RAGANOVÁ, Jana: New Approaches to Science Education in the Slovak Republic [Nové prístupy v prírodovednom vzdelávaní v Slovenskej republike]. In: Didactics of Science and Technical Subjects. Volume 1, 1999. Hradec Kralove: Pedagogical Faculty - University of Education, 1999, s. 22 - 28. ISBN 80-7041-147-3
HOLEC, S. – HUDSON, T. – RAGANOVÁ, J. – WALTON, R.: Tempus fugit: science teacher training 2000 – a working collaboration with the Slovak Republic [Tempus iniciatíva: príprava učiteľov prírodovedných predmetov 2000 – pracovná spolupráca so Slovenskou republikou]. In: Science Teacher Education, 22, May 1998, str. 16 – 17, published by ASE Hatfield, UK. ISSN: 0961 - 6152